В сряда технологичният гигант Apple Inc се превърна в първата публична американска компания на Уолстрийт с пазарна стойност от 2 трилиона долара.
Преди две години (на 2-ри август 2018 г.) тя беше и първата компания в САЩ, която успя да достигне пазарна капитализация от 1 трилион долара.
Към края на юли Apple пък успя да надмине петролния гигант Saudi Aramco като най-скъпо оценената компания в света.
През днешната търговия акциите на Apple Inc. поскъпват с около 1% към рекорден ценови връх от 468 долара за акция, като в рамките на настоящата година те нарастват с цели 57 на сто.
Въпреки опасенията относно това какво ще означават затварянето на магазините и икономическия натиск за продажбите на хардуер на компанията, Apple демонстрира устойчивост на бизнеса си през последното тримесечие (април - юни) с продажби, които надхвърлиха прогнозите, направени още преди появата на коронавирусната пандемията. Продажбите на персоналните компютри/лаптопи Mac и на iPad на компанията бяха особено силни, като се има предвид, че повечето хора учеха и работеха от вкъщи.
Базираната в Купертино, Калифорния компания изненада Уолстрийт, тъй като успя да накара лоялни си клиенти да купуват онлайн iPhone, iPad и Mac, дори когато редица магазини на Apple трябваше да затворят врати поради коронавирусната карантина и блокада.
През второто тримесечие приходите на Apple нарастваха във всяка категория и всичките й географски региони, дори когато коронавирусната криза накара американската икономика да се срине с най-лошия си темп след Голямата депресия преди близо век.
Очаква се тази есен компанията да представи и първия си смартфон поддържащ 5G мрежа - 5G iPhone.
Силното възходящо движение на акциите отразява нарастващото доверие на инвеститорите в пренасочването на Apple към бизнес, който разчитане по-малко на продажбите на iPhone и други технологични джаджи и повече на услугите за своите потребители.
Започнала в гаража на съоснователя Стив Джобс през 1976 г., компанията Apple надхвърли приходите си отвъд икономиките на страни като Португалия и Перу.
С останалите технологични гиганти като Amazon, Microsoft и собственика на Google - Alphabet, всеки един от които струват около 1 трилион долара или повече, големите американски технологични компании заедно вече имат пазарна капитализация от над 6 трилиона долара.