Италианският премиер Джузепе Конте заяви през уикенда, че компанията “Фиат-Крайслер“ (Fiat Chrysler) има право да кандидатства за държавно гарантирани заеми, тъй като в нея работят хиляди хора от страната, въпреки че юридическата ѝ база се намира в чужбина,
Италианско-американската група потвърди в събота, че италианското й звено работи с управляващите, за да получи държавни гаранции от фонда за 6,3 млрд. евро, предназначен да помогне на автомобилната индустрия на Италия, състояща се от около 10 000 малки и средни предприятия, съобщава Ройтерс.
Схемата за подкрепа на автомобилната индустрия е част от спешните мерки, които италианското правителство предоставя на разположение на бизнеса в страната. То предложи ликвидност на стойност над 400 млрд. евро и банкови заеми на компаниите, засегнати от пандемията.
Коронавирусната пандемия засегна много силно Италия, като доведе до прекратяване при търсенето на нови автомобили и принуди автомобилните производители да спрат временно голяма част от производството, оставяйки ги без пари в наличност.
В официално изявление компанията Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) посочи, че продължават разговорите с нейният кредитор - банката Intesa Sanpaolo - за тригодишно кредитно облекчение, което да се предостави изключително на дейностите на фирмата в Италия.
FCA заяви, че държавно подпомогнатото финансиране, което компанията ще търси, има "единствената цел да предостави оперативна подкрепа за плащания към италиански доставчици за подпомагане на тяхната ликвидност и в същото време да подкрепи рестартирането на производството и инвестициите в италиански предприятия".
На въпрос дали FCA, която има юридическо седалище в Холандия, може да получи заем, гарантиран от италианското правителство, премиерът Конте отговори, че групата отговаря на изискванията. "Не говорим за компанията-майка, а за компаниите на групата в Италия, в които работят хиляди хора", посочи той.
FCA управлява няколко завода и изследователски и развойни центрове в Италия, като във всички тях работят директно около 55 000 души.
Освен това над 200 000 души работят в 5 500 доставчици на автомобилни части на Италия и 120 000 души като търговци на автомобили и сервизни компании. FCA посочи, че автомобилната индустрия представлява 6,2% от брутния вътрешен продукт на Италия.
Новината, че компанията FCA иска от италианското правителство подкрепа за ликвидност, предизвика критики.
Заместник-председателят на Демократическата партия Андреа Орландо написа в Туитър, че ако компания поиска от италианското правителство значително финансиране, тя трябва да върне юридическата си база в Италия.
Междувременно автомобилният гигант постепенно рестартира операциите си в Италия от края на април.