"Хората искат да знаят, те задават въпроси. Обаче това, което те искат да знаят, е нещо, в което те предварително имат нагласата да повярват", каза Ефтимов. Според него един от проблемите е, че специалистите в една област приемат, че публиката е запозната с базовите неща, свързани с тази област, но това не е задължително да е така.
"Ако човек успее да се абстрахира от своите познания в един момент, да си каже добре - ако аз не знам нищо по темата, какво би ми било интересно и би ми било важно да науча, тогава той може да даде правилните отговори", изтъкна Петър Ефтимов.
Явор Денчев е преподавател в университета във Виктория, Канада. Интересът на децата към откриване на факти е естествен, а ролята на учителите и родителите е да подтикват този интерес да се развива, смята той.
"Да им даваме възможност да експериментират и да изследват света около себе си, да могат да се запознаят с този научен подход, макар и през игра в началото, но е нещо, което ще изгради тяхното виждане за света и начин на мислене."
В ситуация на социална изолация най-важното е да говорим с децата си, защото за тях това е доста сложен период.
"Защото те не знаят защо трябва да са вкъщи, защо родителите им са вкъщи, защо се получават по-странни ситуации, с които те не са свикнали и целият им свят е преобърнат."
Двете гледни точки чуйте в звуковия файл.