Швейцарски съд даде на германския производител на спиртни напитки „Маст-Йегермайстер“ защита за логото му, което изобразява кръст между рогата на животното, и посочи, че символът едва ли ще засегне религиозните чувства на християните, предаде Ройтерс.
В публикуваното днес решение Федералният административен съд отхвърли отказ на швейцарското патентно ведомство да разреши логото за продукти, различни от бутилки с напитката и дрехи.
Десетилетният бранд с елена и кръста е толкова познат, че „се е наложил над религиозния характер на спорния символ“, посочва съдът.
Той заключава, че чувствата на средностатистическия християнин няма да бъдат наранени от логото. Не е известно дали някоя християнска организация се е оплаквала от него.
Логото се използва от 1935 г. и е базирано на легендата от VII в. за Свети Хуберт, покровител на ловците, който става мисионер след среща в гората с магически бял елен със светещ кръст между рогата.