Две различни повреди във въздушните възглавници принудиха "Тойота" (Toyota) и "Хонда" (Honda) да обявят, че може да се наложи да изтеглят от пазарите по целия свят над 6 милиона автомобила и че двата проблема представляват различни опасности за автомобилистите.
"Тойта" може да изтегли в световен мащаб около 3,4 милиона автомобила, тъй като има риск въздушните възглавници да не се надуят при евентуална катастрофа. Автомобилите имат компютри за управление на въздушните възглавници, произведени от компанията ZF-TRW, които са уязвими от електрически смущения и могат да не сигнализират за надуване на еърбега.
Този проблем може да засегне до 12,3 милиона превозни средства в САЩ, направени от шест компании. Възможно е до осем души да са намерили смъртта си, след като въздушните възглавници не са се надули при катастрофа.
С оглед на това Американската национална администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) провежда разследвания. NHTSA заяви, че въздушните възглавници, които ще бъдат проучвани, са инсталирани в повече от 12 милиона превозни средства между 2010 и 2019 година, продадени от Toyota, Fiat Chrysler Automobiles NV, Honda Motor Co, Hyundai Motor Co, Kia Motors Corp и Mitsubishi.
Междувременно от "Тойота" обявиха, че ще изтеглят от пазара 361 хил. автомобила с оглед на дефектни въздушни възглавници.
От своя страна "Хонда" пък може да изтегли от пазара около 2,7 милиона автомобила в САЩ и Канада с надуваеми въздушни възглавници от марката Takata. Те обаче са различна версия от онези въздушни възглавници, за които се говори, че са причинили 25 смъртни случая по целия свят. Все пак е възможно и при този модел да бъдат изстреляни шарпнели в автомобилното купе след надуването на въздушната възглавница, което да нарани, или дори да убие пътниците.