"Фейсбук" ще ограничи броят на видимите за потребителите политически реклами в Facebook и Instagram, като целта е да се повиши прозрачността в социалните мрежи, се посочва в изявление на базираната в Калифорния компания, публикувано в четвъртък.
Според прессъобщението на технологичния гигант, обществеността ще може да види "всяка една реклама, която се показва на всеки посредством лесно търсеща база данни, използвайки рекламната библиотека на Facebook - Ad Library".
"Новите функции ще позволят на хората да виждат по-малко политически и социални реклами в Facebook и Instagram. Актуализираме нашата рекламна библиотека (Air Library), за да повишим нивото на прозрачност, което предоставяме на хората, и за да им предоставим повече контрол върху рекламите, които те виждат. Планираме да разгърнем контрол върху политическите реклами, започвайки в САЩ в началото на това лято, и разширявайки в крайна сметка този процес до повече локации", казва в изявлението.
През миналия октомври "Фейсбук" се оказа критикувана, след като компанията заяви, че няма да прави фактически проверки на политическите реклами.
Друга водеща социална медия като "Туитър" (Twitter) реши на 30-и октомври да забрани официално политическата реклама.
След новината акциите на Facebook поскъпват с близо 1% на извънборсовата търговия около час преди старта на Уолстрийт.