Домакинствата в Европейския съюз са похарчили миналата година над 200 млрд. долара или 1,3% от Брутния вътрешен продукт на ЕС за комуникации, информира БТА, като цитира Евростат.
Разходите за комуникации представляват 2,3% от общите разходи на домакинствата, като в тях са включени пощенски услуги, телефонно и телексово оборудване и услуги.
Домакинствата в България са заделяли за комуникации най-голям дял - 4,8% от общите си разходи. По този показател страната ни е следвана от Гърция (4,4 % по данни от 2017-а), Румъния (4,1%) и Хърватия (4 %).
Люксембург (1,3%), Великобритания (1,6%), Дания и Австрия (по 1,9%) са държавите с най-малък дял от разходите си, изхарчен за комуникации.
Естония отчита най-голямо понижение на дела за комуникации от общите разходи на домакинствата, а Румъния - най-голямо повишение.
Разходите за комуникации бележат най-голям спад в сравнение с останалите разходни пера на домакинствата в ЕС през изминалото десетилетие. През 2008 година те са представлявали 2,8 % от общите разходи, а през 2018 година - 2,3 на сто.
През разглежданото десетилетие най-голям спад на показателя има в Естония – от 3,8 % от общите разходи през 2008 година до 2,5 % през 2018-а. В България разходите за комуникации са намалели с 0,6 процентни пункта, колкото в Чехия и Португалия.
Най-голямо увеличение е отчетено в Румъния - 2,1 на сто през 2008 година до 4,1 на сто през 2018 година.