Южнокорейската автомобилна компания "Хюндай" (Hyundai) обяви в сряда, че ще направи инвестиции на стойност 61,1 трилиона вона (около 51,16 млрд. щатски долара) между 2020 и 2025 година, около една трета от които ще бъдат насочени към електрическите и автономните превозни средства, като целта е да се подобри бъдещето на компанията на световния пазар.
Планът на производителя беше наречен "Стратегия 2025" и предвижда средногодишни разходи от 10 трилиона южнокорейския вона, което е повече от предходните години и спрямо 6,1 трилиона вона през 2018 година.
Две от основните компоненти на плана "Стратегия 2025" ще включват инвестиции за разработване на Интелигентни мобилни устройства (Smart Mobility Device), които ще се фокусират върху услугите, както и Интелигентни мобилни услуги (Smart Mobility Service), които ще предоставят персонализирано съдържание.
"Хюндай" също така планира да продава 670 000 електромобили годишно, включително 560 000 автомобили на батерии, за да постигне водеща позиция на този пазар.
Южнокорейската компания разкри и програма за обратно изкупуване на акции в размер на 300 млрд. вона (около 251 млн. долара), която трябва да бъде финализирана до февруари следващата година.
Президентът и изпълнителен директор Ли Вон-Хи заяви: "Ключът към бъдещата ни стратегия е да се съсредоточим върху клиентите и да представим най-желаните продукти и услуги. Искаме да предложим интелигентни мобилни преживявания, които да отговарят на променящите се нужди на нашите клиенти, използвайки напредналите технологии. Превръщането в доставчик на интелигентни решения за мобилност с цялостни решения за мобилност, които комбинират устройства и услуги, ще бъде в центъра на бъдещата стратегия на "Хюндай".