Потребителските нагласи относно икономическото развитие на САЩ отслабнаха през ноември за октомври за четвърти пореден месец, тъй като американците изразиха опасения относно условията пазара на труда и текущите бизнес условия, показват резултати от последно проучване на компанията Conference Board. Въпреки понижението обаче, нагласите на потребителите остават в нива, които са достатъчно високи, за да подкрепят едно стабилно темпо на потребителските разходи в навечерието на предпразничния сезон за пазаруване.
Индексът на потребителското доверие се понижи през текущия месец до 125,5 пункта от 126,1 пункта през октомври и очаквания за повишение до 127,0 пункта. Това представлява отстъпление на потребителските нагласи за четвърти пореден месец до най-ниско ниво от пролетта насам и след като година по-рано (през октомври 2018-а) съответният индекс скочи до рекорден връх от 137,9 пункта.
Индексът, измерващ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната (въз основна на тяхната оценка за текущите бизнес и условия на трудовия пазар), се понижи през ноември до 166,9 от 173,5 пункта през октомври, докато индексът на потребителските очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца (въз основна на краткосрочните бъдещи очаквания за доходите, бизнес и условията на трудовия пазар) нарасна до 97,9 от 94,5 пункта през миналия месец.
"Доверието на потребителите спадна за четвърти пореден месец в резултат на отслабване на оценката на потребителите за текущите условия на бизнес и заетост", заяви Лин Франко, старши директор на проучването на Conference Board. "Спадът на индекса на настоящата ситуация предполага, че икономическият растеж през последното тримесечие на 2019 година ще остане слаб. Въпреки това, краткосрочните очаквания на потребителите се подобряват умерено и икономическият растеж в САЩ в началото на 2020 година вероятно ще остане на ниво около 2%. Като цяло, потребителското доверие остава на все още високи нива и би трябвало да трябва да подкрепи стабилните харчове през предстоящия празничен сезон на пазаруване".
Процентът на потребителите, които определят като "добри" настоящите бизнес условия се повиши през ноември до 40,2% от 39,7% месец по-рано, докато процентът на американците, определящи бизнес условията като "лоши", нарасна до 13,8% от 11,0%.
Потребителските нагласи относно бъдещите бизнес условията в краткосрочен план са по-малко позитивни през ноември, като процентът на анкетираните, които очакват подобряване на условията за бизнес през следващите шест месеца, се понижи до 17,2% от 18,7% при увеличаване до 12,1% от 11,5% на процента на тези, които прогнозират влошаване на бизнес условията в близко бъдеще.
Индексът на компанията Conference Board, определящ като "трудно" намирането на работа в САЩ, се повиши слабо през ноември до 12,7% от 11,6%, докато индексът, определящ като "изобилно" наличието на работни места, се понижи до 44,8% от 47,7 на сто месец по-рано.