Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Спад на потребителските нагласи в САЩ през септември до най-ниско ниво за годината

Потребителските нагласи относно икономическото развитие на САЩ отслабнаха през септември за втори порен месец до най-ниско ниво в рамките на годината, тъй като американците изглеждат притеснени относно глобалното икономическо забавяне и търговското напрежение с Китай, показват резултати от последно проучване на компанията Conference Board.

Индексът на потребителското доверие се понижи през текущия месец до 125,1 пункта от 134,2 пункта през август и очаквания за по-скромно понижение към 133,0 пункта. Това представлява отстъпление на потребителските нагласи за втори пореден месец до най-ниско ниво за 2019-а година, след като през юли съответният индекс скочи до връх от 135,1 пункта.

"Доверието на потребителите спадна през септември след умерено понижение и през август“, заяви Лин Франко, старши директор на проучването на Conference Board.

"Потребителите бяха по-малко позитивни в оценката си на текущите условия, като очакванията им по отношение на бъдещите краткосрочни перспективи също отслабнаха. Ескалацията на търговското и тарифното напрежение в края на август изглежда смути американските потребители. Този модел на несигурност и променливост обаче продължава да съществува през голяма част от годината и изглежда, че доверието вече достигна своя таван. Докато доверието може да продължи да се колебае около текущите нива и през следващите месеци, в един момент тази продължителна несигурност ще започне да намалява позитивните нагласи в икономическата експанзия", допълни тя.

Индексът, измерващ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната (въз основна на тяхната оценка за текущите бизнес и условия на трудовия пазар), се понижи през септември до 169,0 от 176,0 пункта през август, докато индексът на потребителските очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца (въз основна на краткосрочните бъдещи очаквания за доходите, бизнес и условията на трудовия пазар) спадна още по-силно до 95,8 пункта от 106,64 пункта през предишния месец.

Процентът на потребителите, които определят като "добри" настоящите бизнес условия се понижи през септември до 37,3% от 40,9% месец по-рано, докато процентът на американците, определящи бизнес условията като "лоши", се повиши до 12,7% от 9,9 на сто.

Потребителските нагласи относно бъдещите бизнес условията в краткосрочен план са също по-песимистични през септември, като процентът на анкетираните, които очакват подобряване на условията за бизнес през следващите шест месеца, се понижи до 19,0% от 21,6% при увеличаване до 14,3% от 10,2% на процента на тези, които прогнозират влошаване на бизнес условията в близко бъдеще.

Индексът на компанията Conference Board, определящ като "трудно" намирането на работа в САЩ, се понижи през септември до 11,6% от 12,0%, докато индексът, определящ като "изобилно" наличието на работни места, се понижи до 44,8% от 50,3 на сто месец по-рано.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна