Група от международни регулатори за въздушната безопасност завършва доклад, който се очаква да критикува първоначалния процес на одобрение в САЩ на самолетите 737 Max на компанията "Боинг" (Boeing), съобщава "Уолстрийт джърнъл", цитирайки източници, запознати със заключенията в предстоящия доклад. Същевременно международната група за въздушна безопасност ще настоява за широкообхватна повторна оценка за това как трябва да бъдат сертифицирани в бъдеще сложните самолетни автоматизирани системи на притежаваните от авиокомпаниите самолети.
Като част от дузината констатации в доклада, източниците на финансовото издание посочиха, че работната група е готова да призове Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA) за това, което се описва като липса на яснота и прозрачност в начина, по който FAA делегира правомощията на производителя на самолети да оцени безопасността на някои функции за контрол на полета. Резултатът, според някои от тези лица, е, че съществените промени в дизайна не са получили адекватно внимание от страна на FAA.
Докладът също така се очаква да критикува Федералната авиационна администрация за това, което се описва като неадекватен обмен на данни с чуждестранните власти по време на първоначалното сертифициране на самолетите Boeing Max преди две години, заедно с определяне като погрешни на предположенията в цялата самолетна индустрия за това, как пилотите биха реагирали на някои спешни ситуации за контрол на полета. Служители на ФАА заявиха, че разработват нови насоки за реакция на пилотите след двете фатални катастрофи със самолети Max 737.
Очаква се документът да бъде публикуван през следващите няколко седмици, като това ще е първият официален външен преглед на сертифицирането на самолетите Max, след като флотилията по цял свят от този модел беше принудително приземена през март след двете смъртоносни катастрофи в рамките на по-малко от пет месеца една от друга. Самолетите бяха принудително спрени от полети след многократни пропуски на автоматизирана система за управление на полета, наречена MCAS, която се оказа, че е натиска надолу носовете на двете катастрофирали машини въпреки усилията на техните пилоти да извадят самолетите от стръмните им гмуркания.