Разпознаването на фалшивите новини и пропагандното съдържание е проблем сред голяма част от учениците, показва изследване на Центъра за развитие на медиите за нивото на медийната грамотност на гимназистите. Той е проведено сред 642 ученици между 15 и 19 години в 10 общински средно-образователни и професионални училища в София, Бургас, Карлово, Костинброд, Сливница и Стара Загора в периода 01 април – 10 юни 2019 г.
22 на сто от анкетираните не могат да преценят дали една новина е истинска, а 1/3 от младежите не могат да дефинират какво е пропаганда, сочат резултатите.
Внушителен процент от отговорилите са сигурни, че разпознават фалшивите новини (70%), но има и ученици, които приемат всичко в интернет за истина, а 30% казват, че не могат да преценят кое е фалшива новина.
Това са част от причините, поради което от Центърът за развитие на медиите препоръчва допълнително обучение и надграждане на знанията на учениците по отношение на достоверно и истинно съдържание, придобиване на умения за работа с информация в новинарски сайтове и социалните мрежи.