Потенциално стотици самолети на "Боинг" от моделите 737 и 777 в света летят с опасни системи за управление, които са уязвими от мобилните телефони на пътниците, съобщава в четвъртък агенция Блумбърг нюз, цитирайки доклада за безопасност на Федералната авиационна администрация от 2014-а година.
Уязвими от мобилните телефони са дисплейните устройства, направени от компанията Honeywell International, въпреки че за сега е известен само един случай, в който всичките шест дисплея в пилотската кабина на "Боинг" 737 са изгаснали. Това е било причинено от софтуерен проблем, който е бил поправен и тестван по време на полет.
Повече от 1300 самолета на "Боинг", регистрирани в САЩ, са били оборудвани с екрани в пилотската кабина, уязвими от Wi-Fi смущения , от мобилни телефони и дори от извънчестотни устройства, като например метеорологичен радар, според Федералната авиационна администрация (ФАА).
Това е накарало ФАА да даде на авиокомпаниите срок до ноември 2019-а година да заменя произведените от Honeywell International Inc. дисплейни устройства в пилотските кабини.
Днес потенциално стотици самолети по света все още летят с опасните системи, цитирани в доклада на ФАА.
Критичните за всеки полет данни на дисплеите, включително за въздушната скорост, надморската височина и навигацията, рискуват да изчезнат и "да доведат до загуба на самолетния контрол на височина, която е недостатъчна, за да бъде възстановена", се посочва в бюлетина за безопасност на ФАА, известен още като директива за летателна годност.
Засегнатите от проблема самолети 737 са от така наречения Модел от следващо поколение, предшественик на Boeing 737 Max, който участва в две смъртоносни катастрофи в рамите на по-малко от пет месеца. Дисплеите в кокпита на Max 737 обаче са направени от компанията Rockwell Collins, която сега е част от United Technologies Corp., а не са били произведени от Honeywell.