Доверието на американските потребители в икономическото развитие на страната се подобри изненадващо силно през май, достигайки 15-годишен връх, показват предварителни резултати от проучване на Университета на Мичиган.
Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна през май до 102,4 пункта от 97,2 пункта през април и очаквания за стабилизация на нивото от предходния месец. Това е най-високо ниво на потребителските нагласи от 2004 година насам и е факт, след като в началото на настоящата година индексът удари многогодишно дъно от 91,2 пункта (най-ниското ниво от ноември 2016-а година, когато Доналд Тръмп спечели президентската надпревара).
Рязкото повишение на потребителските нагласи в началото на май се дължи най-вече на ръст на очакванията за бъдещата икономическа активност при липсата на съществени промени в оценката на американците за текущите икономически условия.
Индексът на потребителски очаквания за бъдещата икономическата активност нарасна силно до 96,0 пункта от 87,4 пункта през април, докато индексът, определящ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, се повиши слабо през май до 112,4 от 112,3 пункта месец по-рано.
Според главният икономист на проучване Ричард Къртин обаче здравото нарастване на потребителските нагласи е било най-силно изразено сред анкетираните американци преди срива в търговските преговори с Китай и последвалото двустранно въвеждане на нови по-високи вносни мита. Това предполага, че окончателните резултати от проучването на Университета на Мичиган за месец май няма да бъдат толкова силни.
В същото време едногодишните потребителски инфлационни очаквания се повишиха в началото на настоящия месец до 2,8% от 2,5% през април, а петгодишните инфлационни очаквания - до 2,6% от 2,3% в края на миналия месец.