Продажбите на автомобили в Китай отбелязаха силен спад през април, като това представлява понижение за десети пореден месец в най-големия автомобилен пазар на света.
Според Китайската асоциация на производителите на автомобили продажбите през април се понижиха с цели 14,6% спрямо година по-рано до 1,98 милиона броя, тъй като опасенията относно перспективите пред растежа на втората по сила световна икономика продължават да подкопават потребителските нагласи в страната.
През първото тримесечие на 2019-а година автомобилните продажби в Китай се свиха с 11,3% след спад съответно с 12,05% и с 9,6% през предходните две тримесечия.
Продажбите само на пътнически автомобили пък се понижиха през април със 17,7%, докато тези на превозните средства с търговска цел останаха на нивата от година по-рано.
Продължителният спад нанесе удар върху световните автопроизводители, които разчитаха на Китай за повишаване на тяхното производство и продажби. Така например продажбите на Ford Motor Co. в Китай се свиха през първото тримесечие с цели 36% на годишна база, докато продажбите на General Motors Co. спаднаха с 18 на сто.
Повечето анализатори очакват пазарът да се върне към растеж през втората половина на годината, особено ако управляващите в Пекин продължат с мерките за стимулиране на икономическия растеж, очертани през миналия месец. Ако тези мерки бъдат одобрение, стимулиращият пакет ще облекчи ограниченията за продажба на бензинови автомобили в големите китайски градове, като същевременно ще бъдат предложени стимули за автомобилните продажби в селскостопанските райони и облекчения при първата покупка на моторно превозно средство.
Въпреки че подобни мерки биха могли да ограничат търсенето на дребно на електрически превозни средства, за момента продажбите на електрически автомобили в Китай продължават да нарастват силно. Само в рамките на първите четири месеца на настоящата година продажбите на електрически автомобили нараснаха с 60%, достигайки 360 хиляди броя.