Половината от възрастните американци смятат, че автономните превозни средства (колите със самостоятелно управление) са по-опасни от традиционните автомобили, управлявани от хора, докато близо две трети заявяват, че не биха закупили напълно автономен автомобил, показват резултати от ново проучване на Ройтерс и на агенцията Ipsos.
В същата анкета около 63% от респондентите посочват, че не биха платили повече средства, за да имат възможност да притежават функция за самостоятелно управление в техните автомобили, а 41% от останалите участници в проучването твърдят, че не биха платили за това повече от 2000 долара.
Резултатите от проучването очертават предизвикателствата, пред които са изправени производителите на автомобили и камиони, компаниите за доставка, технологичните компании и оператори на услуги като Uber Technologies Inc и Lyft Inc. Разработчиците на технологии постигат напредък, но социологическите проучвания показват, че изостават усилията на индустрията за изграждане на обществено доверие и на търговско търсене на автономни превозни средства.
Констатациите са подобни на тези от анкета на Ройтерс и Ipsos от 2018-а година. Те са в съответствие и с резултатите от проучвания на Изследователския център "Пю", на Американската автомобилна асоциация и други. През март 2018-а година, след предходното проучване на Ройтерс и Ipsos, автомобил на компанията за споделено пътуване Uber, работещ в режим на самостоятелно управление, удари и уби пешеходец в Аризона.
Сравнително малко жители на САЩ са видели или са се возили в автомобил, който има самостоятелно управление (без намесата на шофьор), като експерти твърдят, че подозрението относно неизвестната технология може да отмине, след като тази технология стане по-позната.
Предизвикателствата, свързани с превръщането на критични системи за безопасност в автономни роботи, вече се превръщат в централен въпрос с оглед на дебата за това как регулаторните органи трябва да реагират на двете смъртоносни самолетни катастрофи, включващи моделите Boeing 737 Max 8. Следователите, опитващи се да определят причините за катастрофите в Индонезия и Етиопия, се съсредоточават върху доказателства, че причината за двата смъртоносни инцидента е свързана с автоматизирана система за контрол на полета, като самите пилоти не са могли да преодолеят тази автоматизирана система.