Компанията Daimler AG обяви в сряда солиден спад на печалбата през последното тримесечие, въпреки че германският автомобилен гигант генерира по-високи приходи и продажби на повече автомобили от марката Mercedes-Benz и обяви по-нисък дивидент за изминалата година.
Печалбата след данъци се сви рязко през четвъртото тримесечие на 2018 година до 1,64 млрд. евро от 3,22 млрд. долара година по-рано, докато приходите на компанията нараснаха със 7% до 46,61 млрд. евро. Печалбата преди облагането с данъци пък се понижи с 22% до 2,76 млрд. евро от 3,42 млрд. долара в края на 2017-а година.
За цялата изминала година нетна печалба на Daimler се понижи до 7,6 млрд. евро от 10,6 млрд. евро през 2017-а година, като печалбата за една акция се сви до 6,78 евро от 9,6 евро. В същото време продажбите на германската компания се увеличиха през 2018-а година с 2,4% до 3,4 млн. броя автомобили, като приходите нараснаха с 25% до 167,4 млрд. евро от 164,2 млрд. евро година по-рано.
В резултат на това производителят на автомобили Mercedes-Benz намали раздавания дивидент до 3,25 евро за акция спрямо 3,65 евро за акция преди година.
"За Daimler 2018-а беше година на сериозни трудности, като това се отрази на нашите финансови резултати и на цените на нашите акции", посочи главният изпълнителен директор на компанията Дитер Цетче. За 2019-а година той очаква слабо увеличение на автомобилните продажби, на приходите и на печалбите преди облагането с данъци.
Акциите на Daimler AG стартират днешната търговия със солидно понижение от над 3% в резултат на слабите финансови резултати, което допринася за спад с 0,51% и на общия германски фондов индекс Dax 30 с 0,53%. Негативно влияние върху търговията на борсата във Франкфурт оказват и доста слабите декемврийски данни за германските промишлени поръчки.