Все още ползването на интернет в България продължава да бъде движено от търсенето на информация за забавления, отбеляза социологът:
"Със съжаление трябва да отбележим, че все още предлагането на публични услуги е много ниско. Затова няма защо да се учудваме, че едва по-малко от 10%, тоест един на десет души е ползвал някаква публична услуга от публична институция онлайн".
Според националната статистика мъжете продължават да са по-активни в интернет от жените. "Това винаги е било така. Във всички страни е така. Просто мъжете имат по-силно предпочитание към наука и технологии като цяло, съответно и ползване на интернет като част от технологичната сфера", коментира Тодор Галев.
Статистиката на Гугъл - България за 2018 година откроява като най-търсени за годината Истанбулската конвенция, защитата на личните данни, Световното първенство по футбол и... школо.
Тодор Галев свързва търсенето на думата "школо" не точно с търсене на образователна институция, а по-скоро с големия брой съществуващи у нас онлайн проекти, които съдържат ключовата дума “школо“ в заглавието си – образователни уебсайтове и сайтове на неправителствени организации. Като резултати излизат и много индивидуални проекти на ученици.
Около Истанбулската конвенция имаше голям публичен дебат, на чувствителна тема – за социалната определеност на пола. Тя бе непозната за българите, с провокативно име, въпреки че чисто юридически името ѝ не е такова, Така Галев тълкува големия интерес към конвенцията, отчитан от световната търсачка.
За съпоставка – в Европа най-търсени през отминаващата година са били думите Брекзит и Русия, припомни социологът.
Цялото интервю е в звуковия файл.