Проблемът на БДЖ, според Кърстев, е в „неразвиването на железницата“ – липсва нов подвижен състав, удобен за пътниците, така че да се пътува бързо и удобно, а не само от хората, които разчитат на отстъпки. Концесията на летище „София“ няма нищо общо с дълговете на БДЖ, коментира той:
„Концесията беше пожелателно средство за изкарване на едни пари в бюджета, а пък оттам вече да бъде взето решение как да бъдат похарчени. Тези пари не бяха записали нито в Държавния бюджет за миналата новата година, нито за тази – че 200 или 300 милиона ще се инвестират в БДЖ за погасяване на дългове и за купуване на нов подвижен състав“.
Мениджърските решения в БДЖ са били „много грешни“, според бившия ръководител:
„Много пъти е казвано, че са грешни, но от другата страна винаги се казваше колко правилно са взети. Дълго време убеждаваха нас гражданите и хората, които ползват железниците, че от 2009 година е започнала железницата в България и сега виждаме, че тя свърши след 9 години. Сега вече наистина трябва да се инвестират невероятно много пари – между 900 милиона и 1 милиард лева трябва наистина да бъдат инвестирани, за да имаме една железница, която да можем да покажем на нашите приятели от Швейцария, Германия, Австрия…“.
През 70-те железниците са имали стари, но поддържани, локомотиви и вагони. Тогава е взето решение за инвестиране на над 1 млрд. долара в тях, припомни той.
Интервюто на Диана Янкулова с Християн Кръстев можете да чуете от звуковия файл.