Побългарената версия на системата „бонус-малус“ на практика е бонус за застрахователя и малус за шофьорите – коментира Радков. - Вместо да се завиши застраховката на човек, който виновно причинява вреди на трети лица, ние налагаме по-висока такса за нарушител, без да има пряка връзка с причинените щети, както и с причинения пътен травматизъм.
Това не е приложено във всичките страни на ЕС, а само в 7-8. Но ние очевидно не вземаме добрите европейски практики.
За 2017 г. има издадени 1,2 млн. наказателни постановления и електронни фишове. До септември т.г. те вече са над 1 милион.
За 3 години ще бъдат издадени толкова наказателни постановления и електронни фишове, колкото са шофьорите в България. На около 80 на сто от активните водачи техният малус ще бъде завишен.
Няма логика и това високата застраховка да е "на името на автомобила“ и дори той да смени собственика и новият му водач да е за пример, той да трябва да плаща скъпа застраховка заради стария собственик. Това ще се отрази и на пазара на автомобили.
Бизнесът ще заплати висока такса за този експеримент, обобщава Христо Радков. – Никой не пита нас – шофьорите, дали сме съгласни с този експеримент.
Чуйте още по темата в разговора на Константин Лавсов с Христо Радков.