Концерт с музика на Петър Дънов в Музикферайн - Виена
Снимка: Б. Йосифова
На 20 октомври 2018 г. в Златната зала на Музикферайн във Виена българският диригент Йордан Камджалов представи за първи път на международна сцена своя най-нов творчески проект. Това е звуково-пространствения спектакъл “Етюди на бъдещето“, създаден по мотиви от музикални произведения на Петър Дънов. Изпълнението бе на основания и ръководен от диригента оркестър “Генезис“, хор и ансамбъл на Музикална лаборатория за Човека.
Кореспонденция на Боряна Йосифова и интервю с Йордан Камджалов
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Музиката на Петър Дънов е определяна от негови изследователи като метод за самовъзпитание и усъвършенстване, а според самия духовен учител музиката е най-добрият проводник на Божественото. Тези идеи споделя и Йордан Камджалов. Диригентът е автор на концепцията на концерта и го определя като проекта на живота си - подготвя го в продължение на 17 години. Негови са подборът и аранжиментите на музикалните творби на Петър Дънов. Прозвучаха мотиви от 10 песни, приспособени за изпълнение от оркестър и хоров ансамбъл, сред които “Mehar Benu Aba“, “Запали се огъня“, “Цветята цъфнаха“ и други, като някои от творбите бяха на ватански език. Оркестърът и хорът на сцената музицираха видимо вдъхновени от своя диригент, а техните звукови послания достигнаха и въздействаха на публиката, която аплодира изпълнителите и бисира песента на Паневритмията “Слънчеви лъчи“.
Сред специалните гости в една от ложите на Златната зала на Музикферайн беше и известната австралийска певица Лиса Джерард. Посланикът на Република България в Австрия д-р Иван Сираков също уважи с присъствието си събитието, а в края на концерта на сцената бяха поднесени цветя от името на Българската дипломатическа мисия в Австрия.
Минути след края на концерта маестро Йордан Камджалов сподели за слушателите на предаването "Алегро Виваче" по "Хоризонт" размисли за творческия риск и предизвикателство да представиш на европейска класическа сцена една концепциално нова, непозната като стилистика музикална програма.