Натрупаните проблеми в транспортния сектор няма да са по силите на който и да е отделен министър и ако той няма подкрепата и на правителството, и на Народното събрание - няма да е възможно да се оправят за няколко месеца, смята евродепутатът:
„Надявам се, тъй като в крайна сметка решението на проблемите е преди всичко в интерес на българските граждани, г-н Желязков да ползва своя опит. Надявам се, че неговият опит в държавната администрация ще му помогне за това да работи за решаването на тези проблеми.“
Курумбашев обясни, че предложението на Еврокомисията във вторият пакет „Мобилност“ предвижда всички превози, които са над 100 км да бъдат либерализирани, „т.е. да могат и чужди превозвачи да извършват тези превози“. Според него е необходимо да се вземе решение относно либерализацията, което да е еднакво и за двата пакета „Мобилност“:
„Въпросът, който трябва да се зададе на Комисията, е тя дали мери с един аршин, когато говорим за този пакет за автобуси и дали мери със същия аршин, който е за товарните превози. Там идеята на Комисията беше точно обратната. Вторият въпрос, който беше много противоречив при нас, беше кога да се прилага директивата за командировани работници. Сега не се предлага тази директива да се прилага за шофьорите на автобуси. Защо искаме да защитим шофьорите на камиони, а не искаме автобусните. Прилагането на тази директива щеше да усложни работата на фирмите, които извършват товарни превози, тъй като не е възможно един шофьор да пътува и да му платиш 5 вида заплати в 5 държави в продължение на една седмица. Това беше идеята – с толкова документи да се направи този превоз, че просто да се обезсмисли. Затова им казах да либерализираме всичко – и за автобуси, и за камиони. Ако искате да нямаме либерализация, да няма такава за всичко, но не може там, където фирмите от Западна Европа са силни, в случая автобусните превози, да се отваря пазарът, а там, където са силни Централна и Източна Европа, да се затваря пазарът.“
Курумбашев коментира и проблемът с автобусния превоз между София и Пловдив. Според него казусът трябва да намери решение. Той обясни и какви рискове крие либерализацията на втория пакет „Мобилност“:
„Ако дойдат тук големи международни компании, те няма да кандидатстват за линията Видин - Брегово, а за София - Пловдив, но те няма да се интересуват за това как се грижиш за селските линии около двата града и от тук идва риска. Вторият риск, който се създава, е, че се взима линия, но по някое време установява, че не е рентабилна. Той вече е убил конкуренцията на българските превозвачи, но спира да доставя тази услуга и се получава ситуацията с линията София – Пловдив".
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.