„Обходният маршрут е в тежко състояние. Има места, в които две коли не могат да се разминат, да не говорим за ТИР. Имаме свлачищен участък. Задължително трябва да се направи“.
По думите му има още няколко опасни участъка, които са в свлачищни райони. Инж. Михайлов смята, че е добре да се направи цялостен одит на пътя и да се прегледат опасните участъци. Той декларира, че общината е готова да помогне с каквото може, за да бъдат пътищата в района безопасни.
Днес започва преасфалтирането на опасния участък от пътя София – Своге, където се преобърна автобус и загинаха 17 души.
„Надявам се ремонтните дейности да са качествени. Те ще решат част от проблемите. Има обаче още много неща, които могат да се направят по този път, за да може наистина да се осигури безопасност. Харесва ми идеята за уширение на водостока. Едно уширение от 1-2 метра на самия водосток преди опасния завой ще даде възможност на всички да имат много по-добра видимост, самият завой ще се разшири и по този начин ще намалеят ПТП-тата в този участък. Има и много растителност около завоя, която трябва да се изчисти, за да има видимост. В целия участък част от знаците не се виждат“, коментира инж. Валентин Михайлов. По думите му почистването на растителността е задължение на Областното пътно управление и поддържащата фирма към тях.
Ежедневно на трагичния участък се провеждат протести от местните жители, които настояват за качествено извършване на ремонта на целия път между София и Своге. Лилия Георгиева от организаторите и участниците в протестите съобщи пред „Хоризонт“, че днес е последен ден от протеста. От неделя обаче те възнамеряват отново да ги възобновят:
„Нашата идея е да продължим с тези протести, тъй като полагането на нов асфалт само на мястото, където се е случил инцидентът, не решава общия проблем – че самият път е много опасен. Асфалтът е един и същи както на злополучния завой, така и по другото трасе. /…/ Силно се надяваме след случилото се нещата да се оправят и средствата, които са отпуснати за това, да отидат там, където трябва – във влагането на качествени материали, в полагането на една стабилна мантинела и отвеждане на водата в специални улеи, а не да върви по средата на пътя“.
Георгиева подчерта, че много време след катастрофата все още има неизяснени въпроси. За министерските оставки тя каза: „Не мисля, че тази отговорност е адекватна. Това не решава проблема. Мисля, че тези министри, когато е правен този път, не са били на тези постове. Вместо да се подават оставки, по-добре да намерят фирмата, която е положила мантинелата“.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.