„Пазарът на електронна търговия в България се развива доста динамично и въпреки че сме с доста по-слаби показатели спрямо стандартните европейски пазари, се развиваме доста агресивно. Средният процент през последните пет години е около 22% на годишна база. Основната причина е, че България е развиваща се икономика и то бурно в последните години, която доста години не е имала традиция в този тип технологии и начини на контакт с клиента“.
Във Франция, Италия, Германия този процент е между 4 и 5 процента годишно, отбеляза Христов. Най-често у нас онлайн потреблението се дели на 48% за стоки и 52% за услуги. Най-често търсените стоки са продуктите от ежедневна необходимост, дрехи и спортни стоки. Сериозен процент заема и секторът на електроника:
„Според мен пазарът върви към миксиране и обединяване на възможните канали, чрез които отделни производители и търговци достигат до клиентите. Не бих казал, че моловете ще опустеят, но със сигурност ще се вдигне значението на онлайн каналите и онлайн индустрията в посока на това все повече хора да се доверяват на избира на покупки от онлайн магазини“.