След скандала от 2015-а година насам, известен като "Дизелгейт", германският гигант "Фолксваген" е успял да поправи милиони автомобили в които бяха открити софтуери, представящи неверни данни за отделяните вредни газови емисии, но въпреки това компанията трябва да направи повече, за да удовлетвори своите потребители, заяви в понеделник Европейската комисия.
"Компанията "Фолксваген" изпълни до голяма степен планът за действие, с който самата тя се ангажира", коментира Вера Йоурова, която е еврокомисар, отговарящ за правосъдието, потребителите и равенство на половете в рамките на ЕС, съобщава агенция Франс прес.
Трябва да се има предвид, че скандалът тръгна от Съединените щати, където "Фолксваген" в последствие се съгласи да плати обезщетения на собствениците и на дилърите на дизелови автомобили на немската компания.
Вера Йоурова заяви, че Европейската комисия и оторизираните национални потребителски органи "съжаляват, че компанията не е дала пълна и ясна гаранция в случай на проблеми след вече осъществения ремонт".
Водещата германската компания изготви план за действие за да ремонтира софтуерът, отчитащ отделяните вредни емисии, след като през 2015-а година призна, че е инсталирала устройства в 11 милиона дизелови автомобила по целия свят, целящи да измамят регулаторните тестове.
В тази връзка европейският комисар допълни, че "Фолксваген" вече е ремонтирала около 80% от 8,5 млн. автомобила в Европа, за които е било установено, че разполагат с измамните устройства.
Йоурова посочи, че нивото на ремонтираните автомобили варира от 96% за колите в Германия до 36% за тези в Румъния, но добави, че клиентите, които все още не са направили това, ще имат възможност да го направят до 2020-а година.