По-малко от 30 процента категорично са заявили пред анкетиращите, че не са допускали нарушения през изминалата една година. Яна Спасова от екипа, провел изследването:
"11 процента посочват, че и другите са крайно рискови. Общо 73% определят другите като по-скоро рискови. Когато обаче става въпрос за себе си, как определят самите себе си, 43% смятат, че са крайно нерискови и общо 89% смятат за себе си, че са по-скоро нерискови шофьори".
Друга изключително рискова ситуация, в която са изпадали немалка част от водачите у нас, е късното забелязване на автомобил отпред и забавената реакция при натискане на спирачките. Над 55% от шофьорите са били в подобна ситуация. В 54 процента от случаите водачите се оплакват от заслепяване на пътя заради включени неправилно дълги светлини на идващ в насрещното платно автомобил.
По-рискови от останалите шофьори са висшистите, те са много по-склонни, отколкото хората с по-ниско образование, да пренебрегват правилата. За съжаление в тази класация са и софиянци. По-рискови са и шофьорите с 4 до 10 години стаж, които вече са минали този първоначален период на млади шофьори, които се притесняват как шофират.
Още по темата чуйте в звуковия файл.