Заради стотици стачки и остаряло оборудване френските авиодиспечери са отговорни за една трета от закъснелите самолети в Европа, предаде АФП, цитирайки в. „Паризиен“.
Вестникът се позовава на доклад за сенатската финансова комисия, в който се посочва, че в периода 2004-2016 г. авиодиспечерите във Франция са стачкували 254 дни, докато следващите - в Гърция, само 45 дни, в Италия - 37 дни, а в Германия - 4 дни.
В документа освен това се посочва, че всеки ден на такава стачка във Франция има далеч по-големи последици, отколкото в другите европейски страни.
Освен тези протести, Франция се оказва и шампион по закъснения, свързани със застаряващото оборудване.
„Нашата страна е виновна за 33% от закъсненията на самолети, дължащи се на управлението на въздушното движение“, пише в доклада, като се посочва, че закъсненията водят до 300 млн. евро годишни загуби на авиокомпаниите.
Документът констатира, че оборудването за контрол на въздушното движение във Франция е остаряло, като поддръжката му струва 136 млн. евро на година. „Изоставаме от съседите“ въпреки похарчените над 2 млрд. евро за модернизация, посочва авторът на доклада - сенатор Венсан Капо-Канелас.
Той отбелязва, че 4-те хиляди френски авиодиспечери трябва да се справят с растящия всяка година трафик. През 2017 г. те трябвало да следят 3,1 млн. полета, с 4% повече от 2016-а и 8,6% повече от 2015 г.