Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Превозвачите готвят масов протест на 25 юни, ако законопроектът за автомобилната камара не бъде оттеглен

Национален протест срещу проектозакона за създаване на Българска автомобилна камара
Снимка: БГНЕС

Ние сме доста негативно настроени относно това, че някой иска автомобилна камара без някакви основни мотиви, каза за предаването „Нещо повече“ по „Хоризонт“ Красимир Лалов – заместник-председател на Сдружението на българските превозвачи по повод протестите на превозвачи заради законопроекта за автомобилната камара.

Ако законопроектът не бъде оттеглен, на 25 юни ще има много по-голям протест, подкрепен от товарните превозвачи. Ще има около 300 автобуса около храм-паметника „Александър Невски“, а в основните областни центрове също ще има протестни действия. Много от т. нар. „линии“ в този ден няма да бъдат покрити, допълни той и попита:

„Какво с двете браншови организации на профсъюзите? В момента някой излиза и казва „трябва да се съберете, защото не мога да говоря с две, а мога да говоря с една“. Някак си звучи нелепо, че Народно събрание е тръгнало да решава браншовия проблем. Да не говорим, че в момента браншовото движение в България е такова, че самият аз не знам колко организации съществуват, като смея да твърдя че 80% от тях ги няма в правния мир“.

„От 4 години някой се мъчи да прокара този закон. От година и половина никой не се опита да направи нещо срещу т.нар „Мобилен пакет 1, а пък камо ли срещу пакет 2, който се задава.  Енергиите в двата случая са различни. На нас ни е необходима енергията да защити нашите интереси, а пък ние браншово ще се развиваме, обобщи той.

Димитър Димитров - изпълнителен директор на Камарата на българските превозвачи допълни, че те не са запознати с целта на законопроекта

„Нашите притеснения са, че се ограничава свободната конкуренция с цел удовлетворяване исканията на определен кръг хора.  Ние сме изложили становище, че няма верни твърдения в законопроекта. Дори и да има съмнителни практики, не смятам, че ваденето на тези практики от Министерство на транспорта решава проблема“, каза той.

Превозвачите са се обединили, когато е трябвало да защитят общия си интерес в случая с Транспортния пакет, изтъкна Димитров и допълни, че няма необходимост „да се форсират нещата за тази автомобилна камера”.

Законопроектът трябва да бъде оттеглен и да се пренапише, категоричен е Димитров, който изтъкна, че текстът е изготвен от КРИБ, а срещу него са се обявили останалите 4 работодателски организации. Законопроектът е бил внесен с изменения след последното обсъждане и то ден след масовия протест срещу пакета за мобилност, допълни той.

Части от законопроекта са лобистки и създават предпоставки за корупция, смятат превозвачите.

„Не може да изнесем държавни функции в една частна структура. Не оправдаваме поддържането на две администрации за едно и също нещо! Ако целта е да се изнесе цялата Агенция, също не одобряваме. Не одобряваме това, че назначавани хора от конкурентите ще могат да проверяват конкуренти. Притеснява ни и големината на нашия бранш. Става невъзможно провеждането на събрание. Ние вчера бяхме 50 човека на Транспортна комисия и не можахме да стигнем до едно решение, едно заключение. Представете си 17 000 в зала „Арена Армеец“.

Създаването на една камара - юридическо лице с нестопанска цел би ограничило възможността на свободно сдружаване на фирмите, изтъкна Димитров.  Според него е необходимо проучване дали браншовите организации са били полезни в другите сектори.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна