Ние сме доста негативно настроени относно това, че някой иска автомобилна камара без някакви основни мотиви, каза за предаването „Нещо повече“ по „Хоризонт“ Красимир Лалов – заместник-председател на Сдружението на българските превозвачи по повод протестите на превозвачи заради законопроекта за автомобилната камара.
Ако законопроектът не бъде оттеглен, на 25 юни ще има много по-голям протест, подкрепен от товарните превозвачи. Ще има около 300 автобуса около храм-паметника „Александър Невски“, а в основните областни центрове също ще има протестни действия. Много от т. нар. „линии“ в този ден няма да бъдат покрити, допълни той и попита:
„Какво с двете браншови организации на профсъюзите? В момента някой излиза и казва „трябва да се съберете, защото не мога да говоря с две, а мога да говоря с една“. Някак си звучи нелепо, че Народно събрание е тръгнало да решава браншовия проблем. Да не говорим, че в момента браншовото движение в България е такова, че самият аз не знам колко организации съществуват, като смея да твърдя че 80% от тях ги няма в правния мир“.
„От 4 години някой се мъчи да прокара този закон. От година и половина никой не се опита да направи нещо срещу т.нар „Мобилен пакет 1, а пък камо ли срещу пакет 2, който се задава. Енергиите в двата случая са различни. На нас ни е необходима енергията да защити нашите интереси, а пък ние браншово ще се развиваме, обобщи той.
Димитър Димитров - изпълнителен директор на Камарата на българските превозвачи допълни, че те не са запознати с целта на законопроекта
„Нашите притеснения са, че се ограничава свободната конкуренция с цел удовлетворяване исканията на определен кръг хора. Ние сме изложили становище, че няма верни твърдения в законопроекта. Дори и да има съмнителни практики, не смятам, че ваденето на тези практики от Министерство на транспорта решава проблема“, каза той.
Превозвачите са се обединили, когато е трябвало да защитят общия си интерес в случая с Транспортния пакет, изтъкна Димитров и допълни, че няма необходимост „да се форсират нещата за тази автомобилна камера”.
Законопроектът трябва да бъде оттеглен и да се пренапише, категоричен е Димитров, който изтъкна, че текстът е изготвен от КРИБ, а срещу него са се обявили останалите 4 работодателски организации. Законопроектът е бил внесен с изменения след последното обсъждане и то ден след масовия протест срещу пакета за мобилност, допълни той.
Части от законопроекта са лобистки и създават предпоставки за корупция, смятат превозвачите.
„Не може да изнесем държавни функции в една частна структура. Не оправдаваме поддържането на две администрации за едно и също нещо! Ако целта е да се изнесе цялата Агенция, също не одобряваме. Не одобряваме това, че назначавани хора от конкурентите ще могат да проверяват конкуренти. Притеснява ни и големината на нашия бранш. Става невъзможно провеждането на събрание. Ние вчера бяхме 50 човека на Транспортна комисия и не можахме да стигнем до едно решение, едно заключение. Представете си 17 000 в зала „Арена Армеец“.
Създаването на една камара - юридическо лице с нестопанска цел би ограничило възможността на свободно сдружаване на фирмите, изтъкна Димитров. Според него е необходимо проучване дали браншовите организации са били полезни в другите сектори.