Ангажиментът на страните от Г-7 да модернизират Световната търговска организация анализаторът коментира така:
„Цялата международна институционална и правна рамка, включително ООН и Световната търговска организация /СТО/, определено се нуждаят от реформи, доколкото вече има съвършено други проблеми в света. През тази призма, за реформа в Световната търговска организация се говори достатъчно отдавна, за да се ограничи именно възможността от налагане на допълнителни ограничения и с оглед либерализацията на търговията. От друга страна, очевидно е, че това върви в противоречие със сегашната политика на Съединените щати, която е точно в обратна посока“.
От темите в комюникето на Г-7 са отсъствали темите за проблемите с климата и иранското ядрено споразумение, коментира той.
Призивите за либерализация на световната търговия, дошли от Китай, са свързани с това, че тази година към шанхайската организация за сътрудничество са се присъединели сериозните икономики на Индия и Пакистан. Китай вече преговаря от позицията на световен търговски износител:
„Иначе казано, Китай постепенно започва да трансформира икономическата си мощ в политическо влияние, включително при определяне правилата на играта“.
"Русия има интерес от участието в тази организация, още повече, че вече не участва в срещите на Г-8, но по никакъв начин не би се примирила с ролята на второстепенен партньор затова оценява нееднозначно основните китайски инициативи като „един път - един пояс“, коментира Кючуков.
Срещата в Сингапур между лидерите на САЩ и на Северна Корея е по-скоро успех за Пхенян, доколкото равнопоставя двете страни при диалога и търсенето на решение по проблема, заяви експертът но предупреди:
„Става дума за двама трудно предвидими лидери, които разглеждат външната политика на страната си до голяма степен като лично дело. Те не се чувстват обвързани с предварително експертно-разработени национални позиции. От тази гледна точка, всяка прогноза би била неправомерна, на този етап".