Теренът е труден, а документацията по уреждането на подмяната и техническото й обезпечаване отнеха на организацията две години. По време на подетата от планинските водачи благотворителна кампания се оказа, че заслонът няма никакви документи и статутът му беше узаконен.
"Най-сложно се оказа узаконяването. Мислех, че най-трудно ще бъде събирането на средства, но прочутата българска административна машина е такава, че това ни отне много повече време и ресурси", обясни пред "Хоризонт Орлин Чачановски, председател на Асоциацията на планинските водачи.
Планира се реконструкцията на заслона да започне след 1 август. Участъкът ще бъде блокиран до средата на септември, защото организаторите на ремонта планират и известен резерв от време заради планинските условия. Доставката на строителните материали ще се осъществи с летателна техника.
По първоначална идея след свалянето му старият заслон ще бъде монтиран като музей. Автор на проекта на новия заслон е арх. Милан Рашевски.
Още за каузата слушайте в звуковия файл.