В последните десетилетия България се изправи пред важни въпроси за своето оцеляване като нация. Все по-често чуваме от експерти по демографските въпроси, че страната ни е в тежка демографска криза, че населението ни се топи на фона на ниската раждаемост и голямата миграция. Движението за национална кауза или накратко ДНК, поде кампанията "Направи го за България“, която миналата година завърши с най-голямото кръщене на родени в страната деца. Нещата не спряха дотам и предстои нов тласък на инициативи са справяне с демографските проблеми.
Какво трябва да се промени, за да се раждат повече деца в България? Това е важен въпрос, който си задаваме все по-често и с все по-голяма тревога и отговорност. Задават го и популярни личности, които подеха своя кампания, с която се надяват да провокират и политиците, и цялата общественост. Движението за национална кауза, чието лице и основател е водещият и продуцент Андрей Арнаудов, отчете на пресконференция най-успешната медийна кампания за борба с демографската криза и постави старт на второто издание в подкрепа на раждаемостта. Всичко това се случва на фона на все по-задълбочаващите се проблеми и все по-тревожните данни, че всяка година българите намаляват с между 40 000 и 50 000 души и така ставаме една от най-бързо изчезващите нации в света.
Андрей Арнаудов сподели:
"Процесът не се е променил. Време е да се опитаме да видим какво трябва да променим още, така че темата да стане достатъчно интересна за обществото и за тези, които ни управляват, защото не се е случило нищо в тази насока в последните 30 години, независимо от това кой е бил на власт".
От звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Виолета Ашикова.