Любен Тотев коментира намаляването на брой на кандидатстващите за висше образование и комерсиалните практики за привличане на студенти. Някои начини за набиране на кандидат-студенти са лоша реклама на висшето ни образование, каза Любен Тотев:
"Лоша реклама за висшето образование, бих казал, и то много лоша - в последните две години с раздаването на такива привлекателни неща като джипове, таблети, екскурзии за двама. Ние не го приемаме и това се прави от един, два университета или три. Не може да има реклама на университет: "Ако все още не сте се записали, обадете се по телефона!". Няма да коментирам кой е университетът, всички го знаем".
Много от университетите обявяват повече места за прием от броя на завършващите средно образование, отделно от това на много места обучаваме по една и съща специалност, изтъкна Тотев, който смята, че това трябва да се оптимизира.
Нашият университет може би е първият, който демонстрира какво значи добра връзка между бизнес и образование, изтъкна още проф. Тотев, визирайки добивната индустрия.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.