Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Работил е всичко в театъра – правил е костюми, бил е хорист, бил е асистент на костюмограф за „Фаворитката” на Доницети във Венеция с Шърли Верет в главната роля, „Селска чест” във Верона с Фиоренца Косото, „Пепеляшка” в Палермо с Лучия Валентини-Терани. Първата му самостоятелна продукция като сценограф е на фестивала Пучини за „Вилиси” и „Мантията”. Така започва кариерата му по световните сцени. За какво си мечтае? Искал да направи „Дон Карлос” и съвсем наскоро е сбъднал тази своя мечта с грандиозна постановка в Букурещ. Би искал да направи „Лоенгрин”. „Израснал съм с класическата гръцка и латинска култура. Мечтая си за „Медея” на Керубини например в Грузия, защото антична Колхида е там, както и „Електра” на Щраус. Митовете за нибелунгите не са част от моята ДНК”, казва Марио де Карло. Той е в Русе за премиерата на „Набуко” на Верди. Прави режисурата, костюмите, сценографията. Пристигна в средата на март. Срещаме се след генералната репетиция на „Макбет”. За първи път е в България. Спомня си, че още като ученик е направил костюмите, режисурата и сценографията за пиесата „Електра” на Софокъл. „Още тогава явно съм имал усещането, че цялостният спектакъл трябва да се направи от един човек”. Не разбира, как може режисьор, сценограф или костюмограф да работи с други, а не той да направи всичко за спектакъла си. До края на сезона има още един проект за Русе, през есента се надява да работи отново в Букурещ. Не му се иска да сподели какво точно, но ще разкаже веднага щом има яснота. Познава много български певци, с които е работил в различни театри. „Всички те блестят с великолепните си гласове” – казва де Карло. „С напредването на годините ти се иска да оставиш на някого това, което знаеш”. Затова заедно с една вокална педагожка създават академия за млади оперни певци, с които, освен че работят вокално и актьорски, поставят цялостния спектакъл с оркестър, хор, костюми, декор, за да може младият изпълнител да изгради себе си не само край рояла, но и на сцената.
Какво още сподели Марио де Карло, чуйте в звуковия файл.