Европейската комисия предложи днес нови правила за данъчно облагане на технологичните гиганти в Европейския съюз. Целта е вместо облагането да зависи от страната-членка, в която базират европейските си дейности компании като "Гугъл", "Фейсбук" и "Амазон", данъкът да се налага в зависимост от местоположението на потребителите на предоставяните дигитални услуги.
Еврокомисарят по финансовите въпроси Пиер Московиси посочи, че новите правила ще обхващат компании с годишни приходи над 750 милиона евро в глобален мащаб и 50 милиона евро в европейски. При ставка 3 процента приходите от новите правила за облагане в ЕС се прогнозира да достигнат до 5 милиарда евро годишно:
"При липса на физическо присъствие компаниите ще бъдат облагани за цифрова дейност при наличие на едно от следните три обстоятелства – годишни приходи, надвишаващи 7 милиона евро в определена страна-членка, повече от 10 милиона потребители годишно или над 3000 договора между дигитална компания и друг бизнес субект".
Московиси отрече това предложение да е своеобразен ответен огън срещу митата, които Съединените щати налагат върху вноса на стомана и алуминий. Страните-членки на Европейския съюз са далеч от единодушни по новите правила.