"Титуър" е поредната водеща социална интернет медия, която се подготвя да наложи забрана на рекламите, отнасящи се до търговията на криптовалути, съобщи в неделя британската телевизия Sky News.
Според водещия британски ТВ канал, новата рекламна политика на Twitter, която ще бъде въведена след две седмици, се очаква да включва забрана на рекламите на дигиталните валути, както и на свързано с тях съдържание, в т.ч. забрана на рекламирането на т.нар. "първоначално предлагане на криптовалути" (ICO - initial coin offering) и на глобални инвестиционни портфейли в криптовалути. Вероятно ще бъде наложена забрана и на рекламата на електронни борси за търговия на дигитални валути.
Решението на "Туитър" е факт, след като през миналата седмица компанията Alphabet Inc., която е собственик на Google Inc., също обяви, че от месец юни ще наложи забрана на рекламирането на криптовалути и на свързано с тях съдържание в рамките на световната интернет търсачка, следвайки аналогичното решение от януари на друга водеща социална интернет медия като Facebook Inc.
Графика на биткойн / щатски долар
Информацията, че и "Туитър" ще наложи забрана на рекламите, свързани с търговията на криптовалути, доведе до първоначален срив на стойността на биткойн в неделя с нови близо 7% към нива от малко над 7300 щатски долара. Последва париране на голям част от този първоначален спад, като водещата криптовалута поскъпна към 8350 долара, преди в началото на търговията в понеделник да опитва известна стабилизация над психологическото ниво от 8000 долара. Трябва да се има предвид, че в рамките на миналата седмица биткойнът загуби около 15% от стойността и около 23% в рамките на месец март като реакция на новината, че и Google ще наложи забрана на рекламите за търговия с криптовалути.
Въпреки днешния опит за стабилизация, биткойнът се търгува с около 40% под неговите нива в началото на годината и след като към средата на декември 2017-а той поскъпна за кратко до исторически връх от малко под 20 000 долара.