Българите, които преди седмица бяха блокирани на летището в румънския град Тимишоара, ще търсят административно-наказателна отговорност от превозвача "Ryanair” за неизпълнени ангажименти, а също така за дискриминационно и унизително отношение към тях. Това съобщиха от пресофиса на омбудсмана Мая Манолова, която е провела среща с потърпевшите от полета Лондон-Пловдив по нейна инициатива. На 26 февруари вечерта самолетът беше отклонен към Тимишоара заради тежките метеорологични условия.
Отговорност от превозвача ще се търси през дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация“. По време на срещата си с омбудсмана пасажерите са били категорични, че авиокомпанията е проявила подчертано дискриминационно отношение към тях, защото багажът на италиански граждани, също клиенти на "Ryanair”, които кацнали по-късно в Тимишоара от българите, бил свален веднага, а италианците откарани и настанени в хотел. В същото време на 190-те българи били предоставени едва 10 стаи, в които пренощували 22 души предимно майки с деца и възрастни болни хора.
Потърпевшите ни сънародници могат да се обърнат и към Европейския потребителски център, за да подадат искове за обезщетение за отменен полет. Третата стъпка, обсъдена на срещата в институцията на омбудсмана, е била пострадалите да подадат искове за обезщетение за вреди по общия ред до Пловдивския районен съд.