Пенка Кунева всъщност живее и твори от дълги години в Холивуд, където създава музика за филми, компютърни игри и телевизия. Съвсем скоро тя издаде и своя концептуален албум „Жената астронавт“ (The Women Astronaut), който получи „Hollywood Music in Media Award“ – изключително престижна награда за музикално творчество.
„Хванахме“ я в момент, в който започва да подрежда творческите си планове за годината и слуша музика за вдъхновение.
Аз работя винаги с хора и с техните идеи. Дали ще е филм или игра, моята музика добавя емоционална дълбочина към техните идеи. Затова най-важното в тези творчески колаборации и в работата с хора, е да чуя техните идеи, техните изисквания. Да се запозная с техния вкус. Винаги в началото питам – разкажете ми за идеите, за историята. Вторият въпрос е - каква музика ще пасне на вашата идея, каква музика ще резонира. И оттам-нататък се разплита един разговор, който се върти между идеи, музика, стилове, звук и оркестрация и така постепенно започва да се обосновава една по-ясна картина за това, какво те искат, какво очакват и какво трябва да им дам.
И това е един деликатен момент, защото винаги има много хора, които са свързани с този проект и винаги има някой, който води и неговият вкус е определящ, но после, когато вече са ми дадени тези насоки, започвам да композирам.
За разликата между композирането на музика за филми и за компютърни игри, Пенка Кунева ни разказа, че има два момента, които са малко по-различни.
Първо, музиката е малко по-специфична по отношение на тон, звук и аранжименти. Защото игрите използват своята музика, за да се разграничават една от друга. Всяка една игра трябва да има много специфични аранжименти и това е комбинация на инструменти и комбинация на звуци. И това е първото предизвикателството – да се намери точният звук, точният натюрел на тази партитура.
А другото е, че технически игрите са много по-сложни, защото има изисквания, които са технически и трябва да бъдат изпълнени абсолютно точно. Те са свързани с паметта на компютъра и с това, как се дава музиката. Защото музиката винаги ще бъде интерактивна – тя започва, свършва, има начало и край. Технически е по-сложно и композиторът трябва да слуша внимателно своите колеги и да разбере точно как музиката ще бъде използвана в играта.
Пенка Кунева е автор на музиката на „Принцът на Персия: Забравените пясъци“, част от поредица, започнала преди десетилетия, която ще чуем по време на концерта на 14 март.
Тази музика има източни влияния, има холивудски влияния, използва се оркестър и най-различни инструменти. Това е едната сюита, която ще се изпълни от играта, а другото, което ще чуем, е една носталгична пиеса, която се казва „Гората“ и е от моя концептуален албум „Жената астронавт“.И още - за мястото на жените в изкуството, за изграждането на успешна кариера, за бъдещите проекти и за предстоящите срещу със студенти в София - чуйте в звуковия файл.