Аз съм много щастлив, че изпълняваме може би най-популярната, най-красивата версия на "Годишните времена на Буенос Айрес", които, освен че ни показват красотата на тангото, правят едни много красиви препратки към Вивалди", казва маестро Найден Тодоров.
Въпреки че в България Сара Чанг е за трети път, с оркестъра на филхармонията, както и с маестро Тодоров, тя се среща за първи път и е впечатлена от работата си с тях.
За мен беше голямо удоволствие да работя с маестро Тодоров. Много рядко се случва да влезеш на първа репетиция с непознат оркестър и диригент и да се получи още първия път. Ако говорим за Вивалди, мисля че не само цигуларите, но и обикновените хора познават "Четирите годишни времена". Да не забравяме, че тази музика звучи в хотелите, по летищата и на други обществени места. Пиацола обаче взима чистия, класически звук на Вивалди и го превръща в нещо по-примамливо, нещо по-изкусително. Става една съпоставка между двата стила, споделя Сара Чанг.
За успеха на един концерт са важни не само изпълнителите, но и публиката. Цигуларката казва, че когато излиза на сцената, преди да започне да свири - хвърля поглед към зрителите. Еднакво симпатични са й както официално облечените хора, за които вечерта е специална, така и младежите по дънки, които също се интересуват от класическа музика. Все пак, публиката е различна в различните градове и страни и това й е интересно.
А дали тази вечер ще й хареса публиката в зала "България"? Надяваме се, да не я разочароваме, защото това, което определено дразни Сара Чанг, е снимането с телефон по време на концерт.
Още за избора на програмата, за впечатленията на Сара Чанг от маестро Тодоров и от оркестъра – чуйте в звуковия файл.