Оскар Уайлд е останал в съзнанието на културната публика като писателят, чиито парадоксални афоризми създават съвсем друга гледна точка към света и действителността, показват ни ги от съвсем друг ъгъл. За жалост, тези негови странности и екстравагантности не се понасят добре от викторианския хайлайф и той е осъден на затвор, след който излиза като почти пълна развалина. Да, различните в никое общество не са приети с широко отворени обятия. В известна степен това се отнася и за пиесата на Уайлд „Саломе“ – емблемата на декаденството. Емблема е, разбира се, и знаменитата рисунка на Оскар Биърдсли – двете произведения са неразривно свързани. Рядко текст и визия влизат в такова органично единство. Органично единство лъха и от постановката на Радиотеатъра на „Саломе“, дело на Ребека Арсениева и с участието на Милена Живкова, Илия Добрев и др.