Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Онлайн услуги спестяват чакането в Службата по кадастър

Дълги опашки, изнервени граждани и претоварени служители – всичко това можеше да се види в Службата по кадастъра в Пловдив в първия ден на новия й адрес.

От 8 януари тя работи с граждани в сградата на Прокуратурата на площад „Съединение“. Сега напрежение няма, но броят на гражданите, които търсят услугите остава голям – независимо, че част от услугите могат да се получат и по интернет. Едва една десета от клиентите обаче ползват тази възможност.

Клиентите се увеличават, сериозно раздвижване на имотния пазар

Пловдив от миналата година е един от най-бързо развиващите се градове в страната по отношение на строителството. Има голямо раздвижване.

Снимка

Нарастват клиентите ни. В първия ден в новия офис бяха 400, но успяхме да приемем всички заявления. Сега на ден минават по 250 души. При нас работят 10 гишета, но все още нямаме компютри за всички, чакаме да ни доставят, разказа инж. Никола Бадев, директор на Службата по кадастъра. Липсва и достатъчно персонал.

Ситуацията пред гишетата

Днес до 11.30 ч. през гишетата на службата преминаха десетки граждани.

СнимкаНатоварването е огромно. Гишетата работят без прекъсване. За два часа и половина сме обслужили над 100 души, разказа една от служителките Елена Узунова.

Част от клиентите днес търпеливо изчакваха своя ред, а други нервно поглеждаха часовниците си. Някои от тях споделиха, че средно се чака по един час за подаване на заявления, за получаване на документи – 15 минути.

Прехвърлиха цялата работа към Службата по кадастъра, но не е увеличиха броя на служителите. За по-качествено обслужване е необходимо да се увеличи персонала. Необходимо е да проявяваме повече търпимост към служителите, коментира Евгени Павлов, който често има работа в Службата по кадастъра.

Сериозна причина за забавяне на работата на служителите се оказват бъговете в националната информационна система. Тя блокира обикновено в най-натоварените часове, когато се включват служители от цялата страна.

В кадастрална карта попадат голяма част от общините в Пловдивска област, включително и пловдивската. На практика това означава, че гражданите могат да ползват и онлайн услуги, което ще намали опашките.

Една десета част от клиентите ни се възползват от тази възможност, разказа инж. Бадев.

Желаещите да избегнат опашките могат да посетят сайта www.cadastre.bg и да се запознаят с услугите, които той предлага.

Над 1 милион са имотите, сградите и самостоятелните обекти към сградите, които са в регистъра на пловдивската служба, а само в Пловдив те са над 180 000.

Репортаж от Службата по кадастър можете да чуете в звуковия файл.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна