Надя Кръстева за превъплъщението си в Кармен на софийската сцена
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Коронната й роля е тази на Кармен и в това няма нищо случайно, защото точно преди петнайсет години - през 2002 г., директорът на Виенската опера Йоан Холендер вижда в нея Кармен. От тогава до днес мецосопраното Надя Кръстева пее на най-известните сцени в света, като повече от десет е свързана с Виенската щатсопера. Надя е и основната изпълнителка на Кармен в най-новия спектакъл на Софийската опера под режисурата на акад. Пламен Карталов.
Харесва й, че в постановката има много нови елементи и символи, което й дава шанс, като главен персонаж да покаже повече от болката, от самотата на своята героиня, повече от мистичната й страна, защото Кармен е една противоречива личност, която е в непрекъсната борба със себе си, със заобикалящия свят. Определя като най-ценно в този нов прочит на операта "фокусирането върху главните герои, защото когато вниманието е разпиляно на много страни, много неща убягват на зрителя". Категорична е, че най-важното за участниците в спектакъла е с какво чувство, с каква мисъл, емоция и енергия ще си тръгнат зрителите от залата. Дали актьорите са успяли да ги докоснат и какво послание са им оставили.
И още - за времето ''преди'' и ''след'' ''Кармен''
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
На въпрос: "Може ли времето условно да бъде разделено на "преди" и "след" "Кармен", Надя Кръстева отговаря с усмивка, че това е нещо нормално, когато се подготвя нова продукция. А иначе след "Кармен" предстои поредният дебют - този път на сцената на "Ковънт гардън" в ролята на Мадалена в "Риголето". Поканата е получила лично от артистичния директор на театъра Катуна, който я гледа във Виенската опера.
А дали мечтае за друга престижна оперна сцена, Надя Кръстева отговаря чистосърдечно, че Господ й е дал шанс да пее на всякакъв вид сцени, затова и не дели театрите на малки и големи.