Как се организират изложенията у нас и как една фирма може да се подготви адекватно за участие, коментира пред Радио София Мая Кръстева - експерт с над 25-годишен опит в организацията на изложения на територията на България и като представител на чуждестранни изложения. Успехът на представянето в едно изложение зависи до голяма от предварителната работа по подготовката, подчертава Кръстева. Разбира се, важно е как изглежда и самият щанд, но не е достаъчно условие за успеха. Самата подготовка включва проучване на конкурентите в интернет, набелязване на потенциалните клиенти, съставяне на база данни на харесаните за партньори компании.
И нещо друго важно за участието на български компании в международни изложения. Най-често практиката е те да започнат представянето си в съседните държави - Румъния, Гърция, Македония, Турция, Сърбия, а след това, като придобият малко опит, започват да се насочват към големите изложения в Германия, Холандия, Франция, Италия.
Добавената стойност на браншовите изложения е, че в рамките на два-три дни може да бъдат направени срещи с 20-30 качествени фирми в съответната област, обясни още Мая Кръстева. Тя посочи, че на международни специализирани изложения обикновено не се правят сделките. Важно е също да има последователност. Успехът на даден пазар, в дадена държава изисква участие поне три поредни години. През първата година е запознаването с новата среда, а през следващите две се печели доверие и се установяват по-тесни контакти с потенциалните партньори. Кръстева даде пример с участието на чуждестранните фирми в български изложения, като обикновено през първите години те се представят сами, а след третата година започва да участва българският им партньор.