И Еврокомисията се притесни от бързия ръст на заплатите у нас. Това е водещото заглавие на вестник СЕГА. В публикуваният вчера годишен доклад на Европейската комисия за развитието на трудовия пазар се посочва, че заплатите в България растат много по-бързо от производителността на труда. Според Еврокомисията това създава риск от по-голяма инфлация.
МОНИТОР цитира председателя на бюджетната комисия в НС Менда Стоянова, че 360 хиляди души ще получават с 50 лева по-висока заплата от догодина. Причината е, че от януари най-ниското възнаграждение у нас ще се увеличи от 460 на 510 лева. В бюджета за следващата година повече пари са предвидени и за пенсии, образование, социални услуги и подпомагане.
СТАНДАРТ допълва, че 655 семейства са поискали да наемат бавачка, чиято заплата се покрива от държавата. Това са родители, чиито деца не са били приети в ясла или градина. За тях социалното министерство ще осигури по 460 лева за 8 часов работен ден на детегледачките за период от година и половина. Ако родителите изберат по-скъпа бавачка, ще трябва да й доплащат. Семействата сами ще могат да избират детегледачката.
По данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили България е автоморгата на Европа. Това е водещата тема на днешния брой на вестник ТРУД . Според статистиката средната възраст на возилата на Стария континент е 10,7 години, а у нас - над 20 години. Заради икономическата криза и на Стария континент през последното десетилетие възрастта на автопарка се е качила. Най-нови коли карат в Белгия, Дания, Великобритания и Германия.
24 ЧАСА пише, че най-скъпата кола, която може да бъде видяна по време на започващия днес в София автосалон струва 440 хиляди лева. Това е луксозен всъдеход на една от големите автомобилни компании. А една от най-евтините коли, с марка позната от соцвремената в България, струва малко над 16 хиляди лева.