"Основният проблем в пиесата е изборът между кариера и син", казва Бандутов. Вторият проблем е, че не ние избираме децата си, а те избират нас. Такава е ситуацията и при главния герой. Той научава че има син след 18 години, но в момент, когато има последен шанс за кариера. Така изпада в ситуация на непрекъснати лъжи...
"Театърът е красив сън и възможност за бягство от проблемите", смята режисьорът с надежда, че все повече хора ще избират този начин за преодоляване на ежедневния стрес от реалността.
"Рей Куни те кара да се смееш през цялото време, за да се замислиш накрая върху избора на сина, който посочва за свой истински баща съвсем друг човек", обяснява режисьорът. Сценографът Петър Митев допълва: "Нещото подтиква зрителя да си зададе въпроса как той би реагирал в подобна ситуация, кара го да размисли къде се намира, кой е самият той".
"Това е философският въпрос как да намериш себе си. Защото всеки човек намира себе си, но в повечето случаи много късно", обобщава Костадин Бандутов.
През 90-те години на миналия век Костадин Бандутов поставя на варненска сцена друга пиеса на Рей Куни. Тя носи заглавието "Между два стола" и дълго време обира овациите на публиката.
Интерес представлява фактът, че Свилен Стоянов, който някога е играл ролята на сина в същата пиеса, сега се превъплъщава в ролята на бащата. С тази роля известният варненски актьор отбеляза 60-ата си годишнина.
Сценографията и костюмите са на художника Петър Митев. Още за спектакъла и режисьорския прочит на Костадин Бандутов можете да чуете в интервюто на Вяра Николаева.