Много е важно да не работим по конкретни случаи, а чрез тях да работим по цялостни действия за решаване на проблемите. Много е важно проблемите с децата да не се прикриват и да знаем, че те се случват, за да можем да предпазваме децата си. Чувствителността на децата трябва да бъде достатъчно добре провокирана, без да се прекалява професионално. Трябва да помагаме на децата да развиват умения за пазене у себе си, да не им е безразлично, когато техен съученик, техен приятел е пострадал. Трябва да се помага на родителите, които имат проблем със своето дете или подозират, че детето им може да има проблем. Трябва да се помага на учителите, които масово прекарват време с нашите деца в училище.
През ваканцията ние наистина положихме много усилия за контакт и с учители, работещи всеки ден в класната стая, и с директори на училища, и с ръководители на регионалните управления по образование, и директори в Министерството на образованието, заместник-министри, включително и с министъра по образование, добави Кънева:
Обещахме си, че трябва целия този административен капацитет, с който разполагаме, да го синхронизираме и обединим. Не трябва да си губим децата. Трябва да помогнем на българския учител да се чувства добре подкрепен, когато се изправя срещу 25 деца и е техният жив пример.
Цялото интервю с Офелия Кънева можете да чуете от звуковия файл.