Безспорно е, че радиото продължава да е най-мобилната медия, продължава да е най-бързата медия, продължава да е медията, с която човек може едновременно да слуша и да върши още нещо. Както показа едно изследване, което направихме сред младежката аудитория – 70% слушат през мобилните си устройства, през лаптопа, т.е. слушат радио през интернет. Трябва да свикнем с това и да търсим начини, за да стигаме до тази аудитория, коментира Александър Велев и посочи, че радиото вече не е само радио, а то е медия, която от години е навлязла в интернет пространството.
БНР произвежда такова съдържание. Хората имат възможност да прочетат или да чуят онова, което е излязло в ефир. Това е една медия, но същевременно два различни пътя, по които да стигнем до потребителите. За мен специално, това отбелязаха и колегите, е изключително важно съдържанието и качеството му. Една от основните отлики на обществените медии спрямо комерсиалните е това, че достоверността и качеството на съдържанието е много висока и това е начинът и да се справим с т.нар. "лъжливи новини", които се разпространяват в интернет. Ако ние успеем да създадем стройна система да излизат нашите новини по-напред в Гугъл и да бъдат четени и да бъдат лесно достъпни, тогава съвсем естествено аудиторията ще се насочи към достоверната информация. Ние можем да се борим с лъжливите новини, като не позволяваме те да пробият в нашия ефир и нашите сайтове.
БНР винаги е седяло добре като обществен оператор. Това е оценката, която сме получавали нееднократно от Европейския съюз за радио и телевизия, коментира Велев. Ресурсът, с който разполагаме, е много по-малък от това, с което разполагат други европейски обществени радиа, подчерта генералният директор на Радиото и допълни:
Когато в България се мине към дигитално излъчване, където на една честота могат да се излъчват много повече радиостанции, да се произвеждат повече програми, ще се стига до по-пълно удовлетворяване на интересите на обществото и предлагане на по-богата палитра от програми, както музикални, така и съдържателни.
Като обществено доверие седим добре, категоричен е Александър Велев. По думите му в последните години има спад в слушаемостта, което е нормално. Ние имаме възможност да разширим този пазарен дял именно ако имаме повече програми, добави той.
Цялото интервю на Диана Янкулова с Александър Велев чуйте в звуковия файл.