Тези, които са взели своето решение и са записали почивка и са резервирали своята почивка за Испания, ще я осъществят. Към момента колегите, които работят в Испания, нямат отлив от български туристи.
Повечето са запознати. Голяма част от нашите туристи не пътуват за пръв път, така че имат най-обща представа, доколкото един гражданин може да има, все пак да внимават, да се оглеждат за багажа си и основните правила, които са пред всеки турист.
По повод последните предложения за разделяне на курортите на такива за семейни почивки и за младежки забавления председателят на УС на Българската асоциация на туристическите агенции обобщи:
Курортите в България са много различни. Обемът на туристите в тях също е много различен, така че трудно би се осъществила тази идея.
Атанасова изтъкна, че българските дестинации са предпочитани именно за семейни почивки. Скептицизъм към промените изрази и бившият министър на туризма в последния служебен кабинет Стела Балтова, която е и доцент по икономика на бизнес услугите и преподавател в МВБУ – Ботевград.
Скоро чух такива предложения, че Слънчев бряг или други такива могат да бъдат обособени като курорти за забавление или шумни курорти, това аз считам, че изобщо не е възможно. Когато се връщаме към приватизацията и инфраструктурата, която беше развита, и в конкретния, и в други курорти с национално значение, то моето виждане е, че в действителност са направени много грешки, но, едновременно с това, като се има предвид капацитетът на националните курорти, конкретно Слънчев бряг, считам, че е много суфистицирана идеята той да се превърне само в курорт за забавление. Има достатъчно и прекалено много, бих казала даже, възможност на настанителната база. Курортът се предлага години наред като място за семеен отдих, така че в никакъв случай няма как само отново да се връщаме назад.
Балтова подчерта, че сочената за пример наредба, която цели да ограничи шума в испанския курорт Ибиса, първо ще бъде приета от Общинския съвет, а след това предстоят и обществени обсъждания. Така се осигурява време за въвеждането ѝ до следващия активен сезон, обясни тя:Има два безусловни фактора за развитието на българския туризъм в настоящия момент, в конкретния момент, а не в стратегически план. Първият е, че туристът, гостът, и имиджът на дестинация България е от първостепенно значение, трябва за това да мислим. Трябва клиентът, гостът, туристът да бъде от първостепенно значение за всички, които са ангажирани с туристическата дейност - и хотелиерите, и туроператорите, и институциите, същото важи и за имиджа. И второто нещо, което ми се иска веднага да кажа, е, че обсъждане само на проблемите в разгара на летния сезон не може да бъде и не трябва да се прави, не трябва да го изтъкваме. Не трябва чак толкова голямо внимание на тях, да неглижираме останалите добри неща, които се случват в летния туризъм в България, защото в противен случай всичко изглежда само, че имаме морски плаж и летен туризъм и нищо друго, а не е така в страната.