“По възлагане на Столична община за трасето на Софийски околовръстен път в разглеждания участък е изработен идеен проект, който през 2016 г. е представен в Агенция “Пътна инфраструктура” за съгласуване. Поради констатирани пропуски и неточности в проектната документация, агенцията е изискала от Столична община разработката да бъде коригирана и допълнена. Към момента идейният проект е на етап съгласуване с експлоатационните дружества, след което следва отново да бъде представен в Агенция за съгласуване”, пише Нанков на депутатите.
Министърът посочва още, че процедурите за избор на изпълнители, може да стартират през 2018 г., но само при следните условия: съгласуван идеен проект с отразени коментари, финализирана процедура по придобиване на нужните за строителство терени и не на последно място – осигурено финансиране, каквото липсва. Николай Нанков допълва, че при осигурен бюджет от поне 78 млн. лв., строителството на отсечката може да се извърши и поетапно. От отговора на строителния министър не се разбира, какви са противоречията за отсечката между АПИ и СО.
Строителните дейности по разширяването на Софийското околовръстно шосе стартираха в далечната 2006 г., а отсечката, която свързва “Младост” 4 и АМ “Тракия”, макар и изключително натоварена, продължава да разполага само с по едно пътно платно в двете посоки. Заради натоварения трафик в тази част на столицата, задръстванията около разклона за Горубляне и Самоков често са километрични.
От отговора на министъра се разбира, че разширение на Околовръстното шосе в този му участък, ще може да се очаква едва след края на 2020-та година. При това, ако се предвидят пари в бюджета още за 2018-та година. Парите за разширението трябва да дойдат от общината или от държавния бюджет, тъй като по европейските фондове, не е предвидено финансиране за този участък.