Тази кампания се фокусира основно върху пластмасата за еднократна употреба, поясни в предаването "12+3" Деница Петрова, ръководител на екипа на "Грийнпийс" България:
Това са сламки, чашки, найлонови торбички - много неща, които използваме в ежедневието си, избираме да ги използваме в супермаркети, когато пазаруваме, или сутрин, когато си взимаме кафе. Тези продукти имат живот понякога от десетина минути, а после самата пластмаса остава в природата, в околната среда десетки, стотици години. Кампанията е за това да намалим пластмасата в живота ни, защото този отпадък в крайна сметка не изчезва. Много често стига до морето, а в морето вече е огромен проблем за морските обитатели - за морските птици. Разгражда се на малки частици пластмаса, които стават храна за рибата и после пластмасата се връща отново на нашата трапеза.
Кампанията се прави за втори път и хората наистина откликват, защото пластмасата ни заобикаля навсякъде около нас и е видим проблем, посочи Петрова:
По данни на Националния статистически институт въпреки таксите за найлоновите торбички, найлоновите торбички се продават и дори нарастват като количество в страната ни, тоест, ние използваме много повече торбички, отколкото в страни като Германия или Дания. Ние, като потребление на найлонови торбички използваме повече. Нашият призив е наистина да се върнем към едни много простички решения - ако заменим една найлонова торбичка с торбичка от плат, тази торбичка ще можем да си я ползваме години наред и тя ще спести хиляди пластмасови торбички.
Още по темата слушайте в звуковия файл.