Ако преди 2-3 години те са били над 100 годишно, то за миналата година те са над 300 случая, в които сме установили и забранили със заповеди такива нелоялни практики. Хубавата новина е, че когато тези наши заповеди бъдат обжалвани в съда, съдът се произнася в полза на нашите решения. Основните две такива практики са агресивните и заблуждаващите, тоест в единия случай към клиента се отправя някакво послание, което обаче не отговаря на действителността или някаква част от информацията е спестена. Особено уязвима група тук са възрастните хора. Ние получаваме много жалби и сигнали в областта на телекомуникациите.
След изтичането на срока на годност хранителният продукт не може да бъде продаван и следва да бъде унищожен, добави още Маргаритов:
Има групи стоки, при които е възможно след изтичането на този срок те да бъдат предлагани, но задължително трябва да бъдат поставяни на отделни места в търговските обекти и много ясно да е обозначено това обстоятелство. Това не трябва да е промоция. Обикновено в развитите пазари промоции се правят тогава, когато се представят някакви нови продукти на пазара. В България това понятие е еквивалентно на понятието намаление, а това не би трябвало да е така.
Цялото интервю с Димитър Маргаритов можете да чуете от звуковия файл.